lördag 10 december 2011

Att ha tålamod


I våras någon gång satte jag upp dessa gardiner.
Några veckor efter det drar min sambo sönder en av ringarna som gardinen fäster i. Ojdå, sa han då, "det här kommer jag att laga, du behöver inte tjata ens, jag lovar att jag fixar det"

Jaha.
Livet på min gata i stan.
Så här har vi det alltså hemma. Gardinerna hänger på halvfjärs. Men vi har inget tjat. (om man bortser från en endaste kommentar i augusti någongång).
Nu är frågan om jag ska ge upp?
Det stör mig faktiskt...
(men det tar emot)

3 kommentarer:

  1. Jag har gett upp alla ringar, för länge sedan, tycker inte ens att de är snygga nu för tiden (sorry)Nu kör jag gardinstången direkt i kanalen. Har den ingen syr du fast en ny på baksidan och lämnar en liten "florra" ovanför. Sen kan han dra hur mycket som helst ;-) Morgonkram

    SvaraRadera
  2. Beror på vad du menar med "ge upp"?
    Jag hade definitivt gett en liten gliring till karln! :-O

    SvaraRadera
  3. Ser snyggt ut, så oroa dig inte. Lite chict bohemaktigt.

    SvaraRadera