måndag 12 december 2011

När sanningen gör ont

För hundra år sen slutade jag äta hormoner då det upptäcktes en liten blodpropp i benet. Häromdagen fick jag så ont bakom knät, alltså på baksidan av knät. Där såg jag även ett litet blåmärke och när jag ringde sjukvårdsupplysningen sa de direkt; Kom hit!

Inne hos läkaren, en tant kring 60 år:
- Jag har ganska ont, men bara när jag går.
- Jaha, få se... Vi tar lite prover och kollar om det är en blodpropp, men det tror inte jag att det är. Men vi kollar upp det.
(väntar)
- Okej, vad visade proverna?
- Du har ingen blodpropp, det är bra. Lägg dig ner så ska jag klämma lite under knäskålen.
- AAJJJ
- Ja, se där. Du har säker en sån där Bakercysta. Var inte orolig, det heter cysta, men är inte farligt. Din är så liten. Man kan få så där vet du. Har du gjort något utöver det vanliga?
- Jaha, är det nu du ska säga att jag är otränad eller börjar bli gammal?
- Näe, inte direkt. Det är väl snarare så att du är otränad OCH gammal.

Skjut mig typ.

3 kommentarer:

  1. ........ HA HA HA HA!! Förlåt....:-)) Men det gäller även mig! KRAM

    SvaraRadera
  2. Hahaha, förlåt att jag skrattar! Tur i oturen iaf! Kram

    Från en annan S ;-)

    SvaraRadera
  3. Bussigt!! :-D Peptalk liksom.

    SvaraRadera